Środa, 25 Kwietnia 2018 roku.

Programy promocyjne

179 mln euro będzie dostępnych na programy promocyjne unijnych produktów rolno-spożywczych wybranych do współfinansowania przez Unię Europejską w 2018 r.

Komisja Europejska podjęła już decyzję. Programy promujące unijne produkty rolno-spożywcze w 2018 r. będą koncentrować się przede wszystkim poza Unią Europejską. W sumie 179 mln euro będzie dostępnych na programy promocyjne wybrane do współfinansowania przez Unię Europejską w 2018 r. Dla porównania, w tym roku kwota ta wynosi 142 mln euro.

Program na przyszły rok, jest kontynuacją poprzednich działań promocyjnych, które były nakierowane na indywidualne kampanie poza krajami Wspólnoty, do krajów o największym potencjale wzrostu.

Podobnie jak w poprzednich latach, nacisk kładziony jest na promowanie zrównoważonej produkcji owiec i kóz, aby przeciwdziałać skutkom bieżących trudności, na jakie napotyka rynek.

Zaproszenia do składania wniosków dotyczących konkretnych kampanii zostaną opublikowane w styczniu 2018 r. Są one otwarte dla szerokiego grona podmiotów, takich jak organizacje handlowe, organizacje producentów i grupy rolno-spożywcze odpowiedzialne za działania promocyjne. Tak zwane "proste" programy mogą być składane przez jedną lub więcej organizacji z tego samego kraju UE; programy "multi" muszą pochodzić, z co najmniej dwóch organizacji krajowych z dwóch różnych krajów lub jednej albo kilku organizacji europejskich.

zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim –  regulamin

 

Artykuły powiązane

  • Więcej na promocję produktówWięcej na promocję produktów Komisja Europejska zwiększa finansowanie promocji europejskich produktów rolnych. Zapewniła fundusze w wysokości 169 mln euro, a […]
  • Spis i rejestracja zwierzątSpis i rejestracja zwierząt Ważnym elementem unijnego systemu, gwarantującego żywność bezpieczną dla zdrowia konsumentów, jest rejestr oznakowanych zwierząt […]
  • Więcej mięsa owczegoWięcej mięsa owczego W 2018 r. produkcja mięsa owczego w UE-28 może wynieść ok. 917 tys. ton, tj. o 1,6 proc. więcej niż rok wcześniej – przewidują […]
  • Kierunek eksportowy – Japonia!Kierunek eksportowy – Japonia! Wartość eksportu produktów rolno-spożywczych z Unii Europejskiej wzrosła w maju 2017 roku o 9 proc. w porównaniu z majem […]
  • Bardzo dobre<br> trzy kwartałyBardzo dobre
    trzy kwartały
    Wstępne wyniki handlu zagranicznego towarami rolno-spożywczymi za trzy kwartały bieżącego roku pokazują bardzo dobrą dynamikę wzrostu […]
  • Więcej burakówWięcej buraków W 2017 roku o ponad 16% wzrosła powierzchnia uprawy buraków cukrowych w Unii Europejskiej i jest największa od 12 lat. Słodkie […]
  • Unijne mleko taniejeUnijne mleko tanieje Cena mleka w Unii Europejskiej w lutym spadła do poziomu notowanego w sierpniu ubiegłego roku. Producenci mleka w Polsce oraz z innych […]
  • Nieformalna Rada Ministrów Rolnictwa UE na MalcieNieformalna Rada Ministrów Rolnictwa UE na Malcie Sekretarz Stanu Zbigniew Babalski uczestniczył w posiedzeniu nieformalnej Rady Ministrów UE ds. Rolnictwa i Rybołówstwa, […]