Sobota, 26 Maja 2018 roku.

Czy polskie wina
mogą konkurować
z zagranicznymi
gigantami?

Polacy coraz częściej sięgają po droższe wina i ten segment rynku alkoholi rośnie w tempie 20%. Świadomość polskiego konsumenta jest na coraz wyższym poziomie, zwłaszcza jeżeli chodzi o dobór szczepów i regionów. Odkrywamy już nie tylko wina zagraniczne, ale stajemy się miłośnikami win rodzimych. Gratką dla miłośników win, producentów, dystrybutorów i sommelierów, mogą być Targi WorldFood Warsaw ze Strefą Wine&Spirits. Impreza rusza 10 kwietnia.

Rynek alkoholi jest dynamiczny, a zapotrzebowanie na wyroby regionalne, autentyczne i wysokiej jakości, to jeden z najsilniejszych trendów rynku spożywczego w Polsce i Europie. Branża spirytusowa w kraju, jest istotnym elementem gospodarki, a polska wódka jest jedyną polską marką globalną obecną na wszystkich rynkach całego świata. Rośnie sprzedaż wina, piwa regionalnego, wódki premium i whisky.

Oferta Targów WorldFood Warsaw z roku na rok jest coraz większa, bogatsza nie tylko w duży wybór win krajowych i zagranicznych, ale również w rozmowy B2B, panele dyskusyjne i wiele innych atrakcji.

 – Jesteśmy pierwszy raz na targach spożywczych, a nie winiarskich i zaskakuje nas pozytywnie poziom rozmów i wiedzy zwiedzających na temat wina i winiarstwa. Chcielibyśmy oczywiście dotrzeć do szerszego grona odbiorców z naszymi polskimi winami, które są świetne i trochę niedoceniane. Fajna atmosfera targów i dobre rozmowy –  tak ubiegłą edycję  targów WorldFood Warsaw ocenił Roman Myśliwiec, prekursor odrodzenia  polskiego winiarstwa, założyciel Fundacji na rzecz Rozwoju i Promocji Winiarstwa Galicja Vitis.  

W Polsce systematycznie przybywa winnic i producentów lokalnego trunku. Dziś mamy ponad stu zarejestrowanych winiarzy, którzy mają winnice na powierzchni 250 hektarów. Czy lokalnym winiarniom łatwo przebić się na polskim rynku ? Sektor winiarski jest dynamiczny i zmienia się wraz z trendami.  Przeciętny Włoch wypija 44 litry wina, a Francuz 50 litrów rocznie. Polski konsument spożył w ciągu ostatniego roku około 5,5 litra, ale trzy lata temu wypiliśmy ok. 3 litry na osobę. Zatem rynek rozwija się, ale przed winiarzami i konsumentami jeszcze dużo pracy. Na razie w naszych winach gustują smakosze z zagranicy.

Dlatego też targi WorldFood Warsaw, to świetna okazja do zaprezentowania coraz bogatszej polskiej oferty i  do podróży przez regiony, odmiany, rodzaje, roczniki i style.  Wystawcy i zwiedzający będą mieli możliwość zapoznania się z szeroką ofertą alkoholi z całego świata oraz poszerzenia wiedzy o winie. Warsztaty i prelekcje będą połączone z degustacją napojów z różnych regionów.

 – Po raz pierwszy specjalną ofertę kierujemy do właścicieli polskich winnic. Stworzymy wspólną strefę, na której szeroka oferta polskich win zostanie wyeksponowana i atrakcyjnie zaprezentowana. Firmy, prezentujące swoje produkty w sektorze Wine&Spirits, mogą liczyć  na spotkania z właściwie dobranymi grupami odbiorców. Wśród nich znajdą się osoby decydujące o zakupie alkoholi z punktów sprzedaży, takich jak: sklepy specjalistyczne, sieci sklepów i supermarketów, przedstawiciele branży HoReCa, importerzy, dystrybutorzy. Dla wygody wystawców biorących udział w targach przygotowany zostanie serwis kieliszkowy. Firmy będą mogły nawiązać liczne kontakty biznesowe i wymienić się doświadczeniami z przedstawicielami sektora alkoholowego z całego świata – informuje Agnieszka Szpaderska, dyrektor Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.

Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw odbędą się w dniach 10-12 kwietnia 2018.

zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim –  regulamin

 

Artykuły powiązane

Ta strona używa plików cookies polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close