Polagra Food

Ponad 25 mld euro ma wynieść w tym roku wartość eksportu polskiej żywności – podkreślił minister rolnictwa i rozwoju wsi Krzysztof Jurgiel podczas inauguracji 33 już edycji Targów Polagra Food, Polagra Tech oraz Polagra Gastro w Poznaniu. Obecnie polska żywność eksportowana jest do 74 państw na całym świecie. Cały czas uzyskujemy dodatnie saldo wymiany handlowej wynoszące ponad 7 mld euro.

Główni partnerzy handlowi Polski, to przede wszystkim kraje Unii Europejskie, które stanowią 81,5 proc. wartości polskiego eksportu, wśród nich Niemcy, Wielka Brytania, Czechy i Holandia. Pozostali partnerzy to m.in. Japonia, Australia, Nigeria, RPA, Mozambik, Senegal i Chile. Główne pozycje eksportowe to przede wszystkim mięso drobiowe, wołowe, wieprzowe, a także pszenica, ryby wędzone, sery i twarogi oraz mrożone owoce i soki owocowe.

Polska żywność jest poszukiwana na rynkach światowych, możemy powiedzieć od Chin do Stanów Zjednoczonych, czy Afryki i Ameryki Południowej. W roku 2016 eksport wyniósł 24 mld euro, w tym roku po siedmiu miesiącach już mamy 10 mld więcej niż w roku ubiegłym, czyli te 25 mld (…) zostaną przekroczone – powiedział szef resortu rolnictwa.

Największymi zaletami polskiej żywności jest ich jakość.

– Nasza żywność jest bezpieczna, czyli nie ma zagrożenia dla zdrowia i życia ludzi i to jest bardzo ważny argument. Jest dobrej jakości, bo mamy niezniszczone środowisko, gleby i dobre są też metody produkcji, w tym szczególnie zintegrowana produkcja, gdzie produkt końcowy ma przewidywane wskaźniki. Konkurencyjna jest także cena, bo widać, że po ostatnim roku znacznie wzrasta eksport – podsumował.

Łącznie na terenie MTP znajduje się obecnie 900 wystawców z 36 państw. Organizatorzy spodziewają się w tym roku 50 tys. zwiedzających. Polagra to największe w Polsce targi przemysłu spożywczego, technologii spożywczych, gastronomii i hotelarstwa oraz branży opakowaniowej. To targi kontrakcyjne, od lat wspierające rozwój wymiany handlowej pomiędzy Polską, a resztą świata. Ich formuła pozwala przede wszystkim pozyskać nowych, solidnych partnerów biznesowych. Targi te są od lat miejscem prezentacji osiągnięć branży i rozmów o jej przyszłości, a przede wszystkim rozwoju długofalowych relacji biznesowych branży spożywczej.

W produkcji żywności jesteśmy potęgą. Eksportujemy jej coraz więcej – powiedział podczas uroczystości otwarcia prezes Zarządu MTP Przemysław Trawa, który podkreślił, że coraz chętniej powracamy do żywności tradycyjnej, regionalnej, wytwarzanej w bliskiej odległości od miejsca konsumpcji. Prezes poinformował także o zmianie koncepcji prezentacji targowych. Od przyszłego roku Polagra Food pojawi się w nowej odsłonie. W nowym terminie (8 – 10 maja) i nowej formule. Będą to 3 dni kontraktacji wspieranych przez intensywną promocję targów na rynku krajowym oraz zagranicznym, współpracę z ambasadorami oraz instytucjami branżowymi, przedstawicielami sieci na rynku polskim.

Uczestnictwo w Polagrze stwarza szansę na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Wśród nich znajdują się nie tylko przedstawiciele sieci handlowych, ale także właściciele hurtowni spożywczych oraz firmy zajmujące się dystrybucją żywności.

Dane: MRiRW
Źródło zdj.: Targi Polagra Food

zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim –  regulamin