Poniedziałek, 28 Maja 2018 roku.

Opakowaniowa rewolucja?

Ishida Co, japońska firma zajmująca się opracowywaniem metod pakowania i ważenia mięsa, zapowiedziała rozpoczęcie prac nad nowym rodzajem opakowania, które wyłączyłoby z użycia obecnie stosowane kody kreskowe.

Potrzebne informacje, takie, jak chociażby cena produktu, znajdowałyby się w samym opakowaniu. Do ich odczytania wystarczyłoby zbliżenie dowolnego fragmentu opakowania do czytnika. Według twórców ma się to przełożyć się na estetyczniejszy wygląd opakowań, jak również umożliwi lepszy podgląd znajdujących się w nich produktów.

Firma liczy na spore zainteresowanie nowymi opakowaniami w rodzimej Japonii. Bezrobocie wynosi tam 2,8% (dane z lutego 2017 roku), przez co brakuje osób do podjęcia pracy w charakterze sprzedawcy. Nowe opakowanie miałoby ułatwić samodzielne skanowanie produktów przy punkcie płatniczym przez samych klientów. Niewykluczone, że nowym rodzajem opakowań zainteresują się firmy z innych krajów. Jest to możliwe biorąc pod uwagę wszechobecny niż demograficzny i postępującą modę na automatyzację kolejnych aspektów życia codziennego.

Źródło: Globalmeatnews

Artykuły powiązane

Ta strona używa plików cookies polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close